22 september Hluweluwe Wildreservaat

22 september 2014 - Hlane National Park, Swaziland

Daarna een gamedrive gedaan in het wildpark, waar vele witte en zwarte neushoorn zitten, het is gesitueerd heel mooi in de bergen. Het verschil tussen de witte en de zwarte neushoorn is dat de witte neushoorn een gras-eter is, en de zwarte neushoorn erg agressief. De kleur van beide neushoorns is grijs. De witte neushoorn dankt zijn naam aan een fout. De kolonisten zagen de neushoorn en noemde deze Widellip Neushoorn (graseter), en dat is verkeerd vertaalt en werd White. Eigenlijk bepaald de kleur van de modder of het een witte of zwarte neushoorn is.. Nog een ander verschil is dat bij de witte neushoorn, het kalf altijd voor de moeder neushoorn loopt, terwijl dit bij de zwarte neushoorn juist andersom is.

We hebben een tussenstop gemaakt in Manzine (= plaats van water) daar hebben we een markt bezocht. Waar we naar een kaarzenmakerij zijn geweest, echt kunstig hoe zij de was bewerken. Je kunt alles vragen om te maken, en zij maken het dan. Hier wat kaarsen gekocht met luipaard print, en een batikdoek van een Zuludorp. Ik wilde dat graag hebben omdat het gesigneerd was met homo, vond uk wel heel treffend. Ook een prachtige muurschildering gezien, staat echt mooi op de foto.

1. Mir:
    25 september 2014
    Wat zien jullie toch veel! Geniet van deze bijzondere reis.